Åt rätt håll

 
 
Jag 18 år på bilden ovan - en tid då man orkade hur mycket som helst och trodde att man klarade allt. Nu 26 år senare (bilden ovan till höger) är man inte lika kaxig, haha. Särskilt inte när man vaknar upp mörbultad varje morgon - när började det kännas så?
Jag vill hitta tillbaka till min energi igen, jag VET att jag inte orkar allt eller klarar allt längre men jag vill ändå känna mig stark igen....på alla plan. 
 
Jag mår så mycket bättre nu men jag är inte tillbaka i form än, förra veckan ont i hals och denna vecka snorig. Jag fortsätter sakta men säkert framåt men ibland har jag svårt att avgöra om det är en bra ide att gå till gym eller inte. Jag försöker vara i farten på hemmaplan istället, varvat med vila, dricka mycket vatten, äta rätt, en shot gurkmeja, enn sväng ner i lymfapressen för att behandla lymfödemet, lite nässpray och mycket positiva tankar så går det nog bra det här. 
 
Jag tränade i måndags i över en timme och det funkade hur bra som helst för jag tog det lugnt och gjorde många övningar för hela kroppen. Idag kände jag att jag inte alls var redo att göra samma sak så då tog jag och maken en rask promenad istället. Hur rask den nu kan bli med lymfödembenen. Tur det går mot våren -. inte bara för att man blir piggare rent allmänt utan för att det faktiskt går att gå på vägarna igen utan att halka och slå halvt ihjäl sig.
 

Kommentera här: