Grattis- nu blev jag en 43 åring

Den 22:a juli är min födelsedag - eftersom de är semstertider så brukar det vara svårt att sammanstråla med släkt och vänner för självklart firar vi allas dagar. Och den här gången befann jag mig 2 timmars bilresa hemifrån i Norrfällsviken men min Mammi och hennes Danne kom och överraskade mig med presenter. En flaska rose och en digital köksvåg fick jag - åh vad bra, man behöver vara nogrann när semestertiderna är över ;-)
Jag uppmärksammar mina nära och kära ofta men just på födelsedagen får man lyfta dem lite extra. Och det är så fint när man får tillbaka. Ebba skrev ett så fantastiskt brev till mig med bara fina ord. Hon vet och kan mig men att hon kan formulera sig så är rörande. Det träffar mittt hjärta och landar rätt, tack.

Vi åt middag ihop på restaurang med tillhörande pool så ungarna kunde hoppa i och bada medan vi vuxna surrade vidare ihop med mina andra släktingar som har en stuga intill. Min kusin Jessica med 3 barn samt mor (min faster).
Det blev en så härlig kväll och en toppen födelsedag!!

Dagen efter så ttog vi oss en kaffe i min kusins stuga och sedan styrde vi medd husbilen uppåt landet!!

Husbilssemester

(null)

Den 21:a juli for vi iväg med husbilen mot Norrfällsviken. En planerad resa till Polen gick inte alls som planerat så vi bestämde oss snabbt för detta istället så vi skulle få komma iväg på lite andra roligheter.
Våra stora söner jobbar olika skift så de får vara både blom och hundvakt hemma  (Bonnie löper så hon får bli ompysslad av dem istället)
Norrfällsviken ligger inte långt bort från vårt hem. Det är otroligt vackert här med fiskehamn och restauranger vid vattnet. Jättefina servicehus, mycket fräscha duschar och bra minikök att använda om man vill men alldeles för långt till havsbadet, dock går det att bada vid bryggan intill så inget att klaga på. En pool finns men den är rätt tråkig och lite sunkig så där finns lite att önska.
Minigolfen har vi inte hunnit testa.
 Vi betalar 790:- för 2 nätter med husbil - inget wi-fi på det och det var lite snålt tycker jag och vägrar betala 90:- för ett dygn för wi-fi. Finns ju annat vi kan göra än att glo på film men vi fick ju lite regn idag så då hade det passat.
Igår då vi kom var vädret helt perfekt, vi badade och käkade mos och köttbullar vid husbilen. Ungarna har sina tremänningar en bit härifrån i en hyrd stuga så de har umgåtts.
Mogge och jag fick lite egentid också igår då vi promenerade runt och kollade in stället, tog oss en liten törstsläckare vid bryggan på en uterestaurang och sen blev det yatzy vid husbilen.
Att bo i husbil är lite samma känsla som när man byggde koja när man var liten. Det är trångt men mysigt att sova och fika där.  Inatt låg vi och lyssnade på åskan, och smattret av regn, älskar den närhet vi har när vi campar ihop. Både närheten till varann, och till naturen!!

Nu sa kropp ifrån

(null)

På sämsta tänkbara dag så sa kropp ifrån - förkylning är väck förutom torrhostan men fötterna tog mig inte framåt idag. Har klarat dem fint till nu trots den extrema värmen men jag har använt dem och ansträngt dem mer än de pallar och förutom att alla tår svullnar så kommer utslag på tår som bränner och sticker och domnar, inte kliar.
Jag hade sista dagen med Alissa men fick stanna inomhus och aktivera henne. När hon åkte hem så hade vi saker att uträtta eftersom vi åker på semester imorrn med husbil men efter det kändes det som om jag gått sönder fötterna, då kommer värk i ben, rygg, nack sämre mående på det med illamående för då kommer lymfsystemet i obalans. Fick släppa allt och gå till sängs och vänta på att smärtstillande ska ta vid. Hemmet är i ett kaos just nu men då får det vara det då. Hoppas på en bättre dag imorrn och vi är flera i familjen som kan packa, tack och lov för stora barn.
Mina stora söner tar hand om hem, hund och blommor. Är extra rädd om blommorna nu i värmen men två av dem har jag gett upp. Det visade sig att ur fröpåsen med blandade blommor så tog sig några av dem och växte upp och visade sig vara brännässlor. Hur många odlar brännässlor på sin balkong, haha.