Biofilmer i DECEMBER

Jag går gärna igenom vad jag missat på bio i December 
 
 
Den 7:e december
Den här storyn intresserade mig inte särskilt men trailern fick mig intresserad. Glenn Close spelar kvinnan som står i kulisserna medan hennes make får stå i rampljusen. Han anses stor, mäktig och begåvad men är egentligen ingenting utan sin frus stöd, och en dag lessnar hon.
 
 
Den 7:e december
 
Jag är nyfiken på om svenskarna lyckas leverera denna typ av film där virus förvandlar människor till monster. Jonas Malmsjö i huvudroll.
 
 
Den 14:e december
 
En mäktig film för ögat men jag har en känsla av att det stannar där.
Aquaman är till hälften människa och till hälften vattenman som vi får följa under uppväxten och den roll han sedan ska axla som kung.
En riktig actionsaga.
 
 
Den 21:a december
 
Ett drama med Viggo Mortensen som tar på sig att vara chaufför åt en musiker på 2 månaders turne och de två olika karaktärerna visar sig ha mer gemensamt än de trott.
Ingen biomaterial för min del men bra skådisar och blir sevärd om man får sitta själv och suga sig in i handling med känsla. 
 
 
Den 21:a december
 
Det här var intressant - jag har alltid gillat Bamse men själv tyckt att det varit är lite fel ändå att dricka dunderhonung och bli dunderstark för att lösa situationer. Här har skaparna faktiskt tänkt samma då möjligheten till att göra dunderhonung stoppas och Bamse tvingas vara sig själv under en längre tid än vad han är van vid. Det är väl fint - att Bamse får använda huvudet när han löser situationer istället för att ta till musklerna jämt. Klockrent och rätt i tiden. 
 
Den 21:a December
 
En sån här må-bra-av-film!! 
Fem människor i olika skeden i livet i sökandet efter kärlek....typ. 
Själv blir jag glad bara av att se David Hellenius på film :-).
 
 
Den 25:e December
 
Jag känner inte något speciellt för Mary Poppins men jag gissar att det finns fin magi i den här med Emily Blunt i huvudrollen som den perfekta nannyn.
Känns bara som filmen är redan gjord ett antal gånger och jag förstår inte vad nytt den kan erbjuda.
 
 
Den 25:e December
 
Bumblebee är en robot som 1987 flyr och gömmer sig på en skrot för att senare bli upptäckt av 18 åriga Charlie. Jag vet inte vilken stor succe det här kan bli och vart det leder, inget jag köper biobiljett för och inte mina ungar heller skulle jag tro men gillar man Transformers och den typen av film så kanske den blir uppskattad.
 
 
 
 
 

Kommentera här: