Nyttigt Onyttigt

 
Jag för ett evigt tjat om balans i tillvaron men när man har balans i kosten - äter lika mycket nyttigt som onyttigt så är också resultatet på vågen detsamma.
Jag skäms inte för att säga att jag väger 95 kg och älskar mat.
Jag vet att många av de kilonen är ödem också, min överflödiga lymfvätska som tar plats i kroppen med extrema svullnader som följd väger några kilon. 
Jag har nog alltid känt mig bekväm med mina kilon och mina kurvor MEN de senaste 10 extra kilonen har gjort det tungt för mig med hälsan så därför vill jag bort med dem.
Jag VET mycket om kost men jag följer inte alltid mina egna råd.
Sköter mig rätt bra på vardagarna men inte på helgen.......skyller på maken för det är enklare så ;-).
 
Jag behöver motivation som är starkare än att bara tanken att minska kilon, jag brukar tänka på hur det osunda även tär på insidan. Allt fett, allt socker som gör att min stackars kropp som jag ska bo i under helt liv slits i onödan.
Men nej, jag hittar inte gnistan trots att jag rör på mig mer än nånsin, cyklar, promenerar, och går på gym.
Har funderat på att ingå i en tävling eftersom jag hatar att förlora och det är oerhört drivande men önskar att någon kunde slänga fram förslaget så jag kan haka på bara.
Minns 2012 och min medverkan i Nutriletts 10 veckors program och då jag fick äran att vara deras ansikte utåt ihop med ett gäng andra duktiga deltagare.
Som jag slet. Pga av mitt lymfödem så gick vågen på tok för sakta nedåt i förhållande till min prestation. Men mina centimetrar minskade otroligt fast det var viktminskningen som var avgörande så jag vann aldrig.
Vad jag däremot vann var ett bättre mående.
Just det försöker jag motivera mig med just nu - hur bra insidan mår när inte kroppen är för tung och fylld med dumheter.
Heja mig nu!!!
 

Kommentera här: