Upp som en sol och ner.....


 
 
Igår var en sån där morgon man inte haft på länge.
Jag klev upp med barnen och kände mig tillräckligt pigg och vaken att fortsätta dagen även när de gått till skolan.
 
Vanligtvis är min kropp rätt morgonsur och protesterar i några timmar men jag gjorde mina måsten i hemmet och kunde gå iväg på en morgonpromenad med Bonnie och njuta - det var dubbelglädje.
Fortsatte med ett pass på gym men kände att jag hade väldigt ont i halsen och kroppen blev trött fort.
Hade sedan ett möte att närvara vid och gick hem med känslan av TACK GODE GUD fast jag inte är troende, men det är speciellt när man möter människor som verkligen bryr sig om.
 
Träffade på en bekant som var på gott humör och jag blev ståendes utomhus i 45 min i kallgrader och då var inte mina ben roliga att promenera hem med sen.
Fick frossa och mådde sjukt dåligt under kvällen - natten var värst och imorse vaknade jag upp med förkylning och hela min tisdagmorgon var tröttsamt trög tisdagmorgon.
Kände mig besviken och sen arg - tycker det känns orättvist att inte kunna få ha en bra dag ens numera.
Det är alltid något som raserar det jag jobbar så för att nå....nån form av bättre hälsa.
När jag idag inte orkat röra mig så svullnar ödem och lymfsystemet stannar av och blir trögt. 
Jag kan inte ligga i lymfapress just nu då jag får smärta i högerfot efter några minuter i den låsta vinkeln som man får när man ligger i lymfapress.
Så jag försöker kurera mig det jag kan med ingefärshot, Kan Jang, coldyspray, nässpray med menthol, strepsils sugtabletter, alvdedon och massor av vatten och hoppas på att få sömn inatt.
 

Kommentera här: