Lååååång paus


Jag bara tappade gnistan där ett tag och jag har inte tagit mig tid att uppdatera här på bloggen på över en månad.
Man liksom blir less ibland på att bara skriva om hur sjuk man är...lite så har det känts. Men jag har saknat min blogg - jag är ju van att ventilera allt här och har så gjort i 11 år.
 
I mitten på september fick jag söka hjälp för mina inflammationer i hälarna och fick PRONAXEN utskriven. Tyckte att jag efter 2 veckor kände en förbättring men så vaknade jag en natt av en akut och stegrande smärta i höger fot.
Som om jag fått en hård smäll över fot och sendrag i stortån.
Kände i min vrist ett obehag som liknar det onda man fick som barn när man hoppade av gungan fel. 
Jag blev livrädd och trodde att det var en propp.
Klev upp, tände lampan och undersökte hela foten och benet men smärtan släppte och jag gick till sängs igen.
Den natten vaknade jag varje kvart/halvtimma av samma smärta men som sakta avtog om jag ställde mig upp och gick omkring lite.
Detta pågick varje natt i över en vecka så jag fick åka tillbaka till farbror doktorn som istället skrev ut SORATEN som jag skulle äta för nervsmärtan eftersom en nerv förmodligen har kommit i kläm enligt honom.
Nu har det gått nästan en månad och jag har fortfarande jobbiga nätter men inte lika intensiva. Vissa nätter räcker det att jag ändrar sovställning men då är värken där molandes genom natten.
 
Min vardag har blivit knas när nätterna är så besvärliga men jag gör så gott jag kan med att sköta hem och familj och mig själv när det gäller kost och träning - har gått ner 1 kg men det går på tok för trögt.
Jag kan inte ligga i lymfapress just nu för då får jag samma värk i fot.
När man har en sådan pass störd sömn så blir både hjärna och kropp trötta, nästintill utmattade. Jag försöker ta mig igenom det här och hoppas på att det ska bli bra snart men jag är inte där riktigt än.
 
Lite ironiskt att jag under ett år gick med inflammation -  smärta i nacke och axel men som försvann direkt efter en cortison spruta i axel, kunde återgå till min träning men så ramlar inflammation och problem ner i benen och nu går livet trögt pga det.
 
Ja hujeda mej!!
 
 
 

Kommentera här: