En kväll med Foppa


En kväll med Peter "Foppa" Forsberg - det är delvis sant. Vi var i samma rum och kanske 3 meter i från varann under en timme men jag delade denna stund med en fullsatt salong och han kommer aldrig veta vem jag är.
Han stod på scenen ikväll och berättade om sin karriär i stort och smått.
Jag känner till knappt hälften av allt fantastiskt han har gjort i sin idrottskarriär men det är intressant att höra om människan bakom det som synts och hörts i media.
Hur det började, bakom kulisserna snack, vad som gjorde att han är där han är idag och vad händer nu?
Jag kan väldigt lite om hockey men nog mycket för att känna till hans storhet och det är därför så fint att höra honom prata också utifrån en trebarnspappas perspektiv.
 
Tycker också att det är fint av honom att poängtera att inte tidigt stressa barnen att prestera i idrotten och vikten av att äta rätt och få bra sömn för att kunna göra sitt bästa. Viktigt!!
Det där med att äta rätt och få tillräckligt med sömn är något jag kämpar med fortfarande som 43 åring men så blev jag heller aldrig någon idrottstjärna, haha.
 

Kommentera här: