Biofilmer jag missat

Jag bara måste kolla upp vad jag missat i  i bions värld under
september, oktober och november.
 
SEPTEMBER
 
 
MILE 22: Den såg jag på bio och jag gillar det mesta Mark Wahlberg gör. Inte hans starkaste film men helt ok actionrulle där han spelar i en specialstyrka som ska skydda en snubbe som sitter på väldigt känslig information.
 
THE NUN: Den här hade ju potential - bara att titta på nunnan på bild är läskigt men i mina ögon så misslyckades de i filmen med många saker, trots att jag så gärna ville ge den en chans. De skruvade upp det hela för mycket, fel musik och en hel del ologiskt. Men så vet jag att det fanns de i salen som applåderade efteråt........delade meningar tydligen :-).
 
PEPPERMINT: Jennifer Garner som ägnar år till att träna upp sig tillräckligt för att kunna ta ut sin hämnd på dem som dödat hennes familj.
 
UNGA ASTRID: En film som tar oss med på resan hos en ung Astrid Lindgren innan hon blev känd.
 
ENSAMMA I RYMDEN: Ett svenskt rymdäventyr - kanske lite för barnslig för mina 11 och 12 åringar men lite kul ändå.
 
PAPILLON: Med Charlie Hunnam som spelar mannen som blir oskyldigt dömd och skickas till straffkolonin i Franska Guyana. Det  här är en remake på en film jag inte sett men den ser onekligen väldigt bra ut. Men så ääääälskar ju jag fängelsefilmer.
 
PREDADOR: Ok, jag har inte så höga förhoppningar på den här då ett gäng omaka karaktärer ska strida mot aliens som av misstag letat sig till jorden och man ska inte ta den här på så stort allvar. Ren underhållning.
 
ALPHA: Den känns som en fin film att vila ögonen på - vänskap mellan människan och varg
 
A SIMPLE FAVOR: En mammabloggare vars vän plötsligt försvinner, ska ses med glimten i ögat och i rollerna ser vi Anna Kendrick och Blake Lively.
 
 
OKTOBER
 
 
VENOM: Tom Hardy axlar rollen som Venom. En nyfiken journalist som vill avslöja sanningen bakom Life Foundation men hamnar i ett pågående experiment och plötsligt så får han superkrafter och kan tala med rösten inom sig. Venom träder fram ibland och är rätt rå mördarmaskin.
Jag såg denna men den lämnade mig rätt oberörd. Trist, för Tom Hardy är bra i rollen.
 
CHRISTOFFER ROBIN: Tycker den verkar så rar bara. En klassiker i ny tappning
 
A STAR IS BORN: Bradley Cooper och Lady Gaga i en remake - en historia som tål att upprepas.
Ally är på väg att ge upp sin karriär när Jack Maine upptäcker henne och lyfter fram hennes sång.
Och som hon kan sjunga!!
 
FIRST MAN: Neil Armstrong spelas av Ryan Gosling i historien om hans legendariska rymdresa.
 
HALLOWEEN: Detta blev bara en upprepning på det vi redan sett med en hel del ologiska scener. Men det är väl kanske lite charmen med denna typ av skräckis också. Jamie Lee Curtis.
 
BAD TIMES AT THE  EL ROYAL: Den här har en liten skum handling och trailern avslöjar inte mycket.
7 främlingars öden kommer upp till ytan på detta hotell och under en enda natt.
Chris Hemsworth, Dakota Johnsson, och Jeff Bridges är några av dem. 
 
 
LYRRO: Har man sett LORRY och YRROL så vill man nog se den här också. Lite nya bekanta som Björn Gustavsson och Nour El Refay.
 
THE GIRL IN THE SPIDERS WEB: Hmmm.....jag gillade ju svenskarnas tolkning men blir nyfiken på HUR de gjort denna fastän trailern inte lockar.
 
HALVDAN VIKING: Så himla rar barnfilm i Ronja Rövardotteranda.
 
LEAVE NO TRACE: Ännu en film en förälder som vill beskydda sitt barn genom att dra till skogs. Jag blir rörd bara av skriva det :-).
 
NÖTKNÄPPAREN: GIllar sagofilmer och den här med Keira Knightley verkar otroligt vacker.
Morgan Freeman är med på ett hörn också. 
 
BOHEMIAN RAPSODY: Jaaaa, jag vill verkligen se hur Queen tog fart och blev till framgång.
 
 
NOVEMBER
 
 
Den 2:a november
 
Michael Caine ihop ett gäng polare i samma ålder ska göra en stöt.
Trailern känns aningen trött....gamla farbröder som fumlar runt som förväntat.
 
 
Den 9:e november
 
En klassisk julfilm och då med en oförglömlig Jim Carrey i huvudrollen.
Kanske lika bra att denna är animerad.
Hört gott om den.
 
 
Den 14:e november
 
Tiden före Harry Potter är minst lika magisk - det är otroligt vackra och trollbindande filmer.
Ser fram emot den minst lika mycket som att se Johnny Depp i sin roll.
 
 
Den 16 November
 
 
Russel Crowe och Nicole Kidman spelar föräldrar till en 19 åring som berättat att han är homosexuell men tvingas välja mellan att familjen vänder honom ryggen eller att kyrkan får omvända honom.
 
 
Den 16:e november
 
Fyra Änkor ärver sina mäns skulder och bestämmer sig för att göra något åt saken.
Michelle Rodrigeuz, Liam Neeson, Colin Farrell bland andra.
 
 
Den 23:e november
 
Kanske dags att se ettan för den här ser lovande ut.
Rocky Balboa som mentor till Adonis som ska möta Ivan Dragos son i ringen.
 
 
Den 30:e november
 
Åh Robin Hood - nu blev jag glad.
Den här kan bli skitbra tror jag och många kända ansikten med, hoppas de bidrar till att lyfta filmen.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: