Till sjukgymnasten

 
”Jag får nästan tårar i ögonen”, sa jag till min sjukgymnast. Det bästa som kan hända när man kommer till vården är att man blir tagen på allvar. Jag kommer att få TENS utskriven, ett hjälpmedel i hemmet som kan lindra min smärta. Elektroder sätts på problemområden och det skickas elektriska impulser som både blockerar smärta och kickar igång kroppens egen smärtlindring. Nu finns det hopp, den 12:e mars ska jag få min introduktion - tack bästa Sidsjö vårdcentral
 
 
Den 14:e mars är jag också inbokad på ett besök till en lymfterapeut som jag inte träffat tidigare, där fortsätter jag ta upp mina övriga problem som hör lymfan till, samt försöka justera min kompression så jag har ödemet under kontroll.
I övrigt gör jag vad jag kan för att kroppen ska må som bäst.
Köpte hem rejält med ekologisk gurkmeja sist och har nu vägt upp och delat med mig till vänner som liksom jag ätit det i flera år eller vill prova. Det blir fraktfritt att köpa 5 kilo åt gången som jag gör.
 
Gurkmeja är ju en superkrydda och motverkar inflammatoriska sjukdomar och åkommor, läkande egenskaper, förebygger och stärker immunförsvar samt är uppiggande.
 
Googla gärna men icke att blanda ihop med det som finns i tablett form!!
 
Ta en matsked om dagen ihop med 1 till 2 kryddmått grovmalen svartpeppar (...för att maximera effekt) utblandat i ett halvt glas valfri dryck. Själv brukar jag välja lättdryck på tetra som fläder eller päron för att neutralisera smak.
Man får en positiv effekt efter några dagar eller i vissa fall efter några veckor beroende på åkomma. Jag har ätit detta till och från i 8 år och många i min bekantskapskrets har delat med sig av helt fantastiska historier om den skillnad de upplevt. Men den verkar också på insidan, viktigt att komma ihåg. Och för mig är det viktigt att få dela med mig på bästa sätt - för det är ingen lätt uppgift att stå och väga upp påsarna med dess starka gula färg, haha men helt klart värt det
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: