Äntligen kompressionstights

(null)

Att träffa ny personal i vården känns ibland lite jobbigt då man ska dra sin fleråriga sjukdomshistoria IGEN men min nya lymfterapeut förstod mig direkt och nu har jag för första gången ett par fungerande kompressionstights som når ändå upp till under brösten så även knän, lår och magen får sitt. Det känns ovant och jag vet inte än hur kroppen reagerar på all kompression men de känns så sköna och de skaver inte någonstans så ingen risk att de stoppar lymfaflödet som tidigare tights gjort. Det var på tiden efter 20 år, nyfiken på vad detta kan bidra med när man kämpar för bättre mående. 
Efter en dag med dem på så är det en detalj som inte fungerar klockrent och det är att de hasar ner i grenen. Jag får dra upp dem efter att jag varit igång men det går nog att justera ihop med min lymfterapeut.  Just nu är jag mest glad över att de sitter så förbaskat bra i övrigt.
Dock har jag fått ett annat problem - utslag på vänster fot. Det började redan igår så inget som har med tightsen att göra. Däremot så ser utslagen rent ut sagt löjliga ut jämfört med hur de får mig att må. Blir helt slut och lade mig klockan 22 igår och känt mig helt av banan idag. Det kliar enormt men jag har alltid en burk av Kung Markattas kokosolja hemma och de tar bort klådan på minuter. Funkar fint på myggbett eller när barnen bränt sig på brännässlor. 

Kommentera här: