Biofilmer i MARS

 
Den 2:a mars
 
En ung rysk spion - Jennifer Lawrence - får i uppdrag att förföra en CIA agent - passion uppstår och det sätter deras och andras liv på spel.
Jag såg trailern och hade nog förväntat mig mer action, blev liksom inte sugen att kosta på en biobiljett om jag säger så.
 
 
Den 7:e mars
 
Med ett sådant skruvat par som Filip Hammar och Fredrik Wikingsson som regissörer så kan denna svenska film om Köping som 1984 blev utsedd till Sveriges tråkigaste stad bli en film med min humor.
Baserad på sanna händelser och Mikael Persbrant spelar mannen som ville sätta Köping på kartan genom att göra världens längsta smörgåstårta.
 
 
Den 9:e mars
 
En film om militärstyrkan som skickades till Afghanistan efter 9/11
Med Chris Hemsworth, Michael Pena, William Fichtner.
Förr var jag inte förtjust i denna typ av filmer men "krigsfilmerna" som kommer nuförtiden har mycket mer känsla och det går inte att bli berörd när man ser dem.....eller så har jag blivit gammal och sentimental ;-).
 
 
Den 12:e mars
 
Då kommer Alicia Vikander upp på bioduken som Lara Croft, dottern till en försvunnen äventyrare.
Påkostat och stort, det här är en film man inte vill missa eftersom man gärna vill vara med och tycka till om denna omtalade Tomb raider.
 
 
Den 12:e mars
 
Jag tänkte nästan hoppa över den här tills jag såg att Donald Sutherland och Helen Mirren spelar ett par som ger sig iväg på en sista semester ihop pga vacklande hälsa. Mannen lider nämligen av alzheimer (tror jag att det var) och det ställer till det lite på vägen. Så nej det är inte en komedi, tvärtom. En vacker historia mellan två människor som levt nästan ett helt liv ihop och får uppleva så mycket mer på denna roadtrip.
 
 
Den 16:e mars
 
Jag tycker Margot Robbie tar sig an rollen som konståkerskan Tonya Harding med bravur.
Den sanna historien om hur hennes ex man anlitar en man att bryta benet på hennes konkurrent Nancy Kerrigan men som här presenteras i olika versioner beroende på vem man frågar men med glimten i ögat.
Vi får följa Tonyas uppväxt till den händelsen 1994 och som kom att bli slutet på hennes karriär men den här filmen har flera lager och jag ser fram emot den.
 
 
Den 23:e mars
 
I samma anda som Wallace and Gromit, kanske en film för de mindre barnen.
Jag har ju själv alltid haft svårt för de där lerliknande figurerna på film men det är nog kul.
Handlar om grottvärldens folk och en kille vid namn Dug som ska rädda byn.
 
 
 Den 23:e mars
 
Det har ju redan varit en första film av den här som inte gjorde några större intryck på mig.
Scott Eastwood i huvudrollen där han återförenas med forna motståndare men ett mot ett nytt hot.
 
 
Den 23:e mars
 
Den här filmen känns för mig intressant för att huvudrollsinnehavarna är Rooney Mara och Joaquin Phoenix.
Maria Magdalena bryter mot dåtidens lagar och regler för att följa sin inre röst och tar led på den karismatiske Jesus från Nazaret för gå mot Jerusalem.
 
Den 23:e mars
 
Emma Stone och Steve Carell i den sanna historien om Billy Jean King mot Bobby Riggs 1973.
Gillar ju skådisarna och verklighetsbaserade historier så denna kommer jag se.
 
 
Den 28:e mars
 
Steven Spielberg levererar en film om en värld i kaos 2045 och människorna har sökt trygghet i visuell verklighet. Men skaparen James Halliday dör och den som hittar en digital ledtråd i denna värld ärver hans förmögenhet. Unge herr Wyan Watts antar utmaningen.
 
 
 Den 30:e mars
 
En hederlig affärsman blir en efterlyst brottsling i den här mörka komedin med bland annat Charlize Theron i en av rollerna. Ser underhållande ut. 
 
 
 

Kommentera här: