Lucia

(null)

(null)

(null)

Upp kl sex för att locka håret på dottern och hennes kompis L - Ebba hade ju blivit vald till Lucia på skolan och det var nog bra pirrigt i magen. Jag var upp på skolan och såg dem sjunga 08:30 och jisses vad vacker min lilla Lucia var och resten av luciatåget var sååååå fina också så jag ville nästan ge dem alla en stor kram. 
Efter det så gjorde jag och min syster en shoppingrunda på två timmar - rätt lagom. Avslutade med en fika/lunch. 
Hon for hemåt och jag väntade in maken för att åka in till nästa luciafirande på förskolan där Mogges barnbarn Alissa går. Vi var ett gäng släktingar där som fick se henne komma ut med mini luciatåget och sjunga ihop med personal, vissa barn sjöng duktigt, vissa sprang till föräldrar medan Alissa stod helt tyst och sneglade på oss utan att vrida huvudet åt vårt håll och vi släktingar med våra stora leenden vinkade och blev varma i våra hjärtan. När det var klart gick vi loss med fotografering och fikade ihop inne i värmen.
Kan göra en notis om att jag inte tog något fikabröd alls så trots att jag vill i mitt huvud så klarar jag att spara på det ännu en dag. 

Kommentera här: