Dag 8 Budget av kalorier

(null)

Idag plockade jag rester från kylskåp och det blev grönsaker och kyckling med lite ris. Tog 2 msk av dressing mangoraja för det blev annars så torrt och den är ju så god men bara dressingen blev 165 kalorier, dubbelt så mycket än kycklingen jag hade på tallrik. Man vet att dressing är mycket kalorier men man blir smärtsamt medveten om dem när man har en budget av kalorier att hålla sig inom 😂 


Ny vecka men det går inte att börja gymma, 12 åringen blir besviken för han är igång med sitt schema och vill hålla i sin träning med jämna mellanrum men jag är för sjuk och pappa Mogge jobbar sent. Måste dit imorrn för hans skull. Men man ligger ju själv inte på soffan direkt, julpyntat hela dagen, mår skit och mår bra, snorar, svettas, myser, blir nöjd och haltar mig igenom julpyntandet. Foten är en värkande irriterande bihang som stör mig från morgon till kväll men mest natt. Sov 2 timmar förra natten och hoppas få mer av den varan inatt men hoppas inte för mycket...den foten har stört min sömn i 1,5 månad nu!!

Kommentera här: