Dag 5 och 6

(null)

Av någon anledning så har jag i flera omgångar hamnat på shoppingrundor i två dagar trots att förkylningen är rätt knäckande. Men man blir himla glad över att fynda så det är lite som medicin ändå.
Julen ska fram hemma och jag har inte ens kommit halvvägs. Det gör inget säger hela familjen men jag är själv i chock, jag brukar ju alltid börja i tid. Dock har mina nya fina ljusstakar - köpta på Ikea - kommit på plats på varsin sida om tv:n. Vita med mönstrad trästruktur och passar fint ihop med det vita älghorn som hänger ovan. Känner mig så nöjd att jag nästan tittar mer på dem än på tv:n. 
Jag har bakat lussebullar för andra gången i mitt liv. Barnen är tokiga i dem men själv är jag mest förtjust i doften. Åt en ändå - 80 kalorier - trots att jag inte känner smak pga förkylning. Jäkla onödigt va? Men ville ha lite smak av jul. Tänkte samma under fredagkväll då jag drack ett glas rött - käkade 9 pepparkakor med ädelost och insåg att bara det var 500 kalorier. My god, inte undra på att man brukar bli fet under jul. 
Min plan är att vara strikt under veckorna men äta gott på fredag utan att köra gasen i botten. Har fixat det galant, men tappar direkt rutin kring vatten och mina måbratabletter som ska tas med jämna mellanrum. Där ligger min utmaning - att hålla samma takt vardag som helg.

Kommentera här: