Några sommardagar till

 
PLÄTTAR!!!
Vilken himla bra ide tänkte jag eftersom de är lagom att äta i värmen men glömde att jag har stor familj och måste stå och steka dem i 2 timmar vid spis i ett varmt litet kök :-)
 
Ja värmen har varit rätt påtaglig en tid och man drar en lättnadens suck när man ser några minuters regn. Längtar till hösten faktiskt och ordning och reda igen med skola och träning och frisk luft.
Vi har AC i bilen och ibland blir det olidligt varmt i lägenheten så då brukar jag och Mogge sätta oss i bilen och åka ut och åka lite, igår blev det upp till Ljustorp och dess skogar och vackra tjärnar. Gjorde gott för själen. Annars ser vi rätt mycket serier just nu under sommarkvällarna och har hittat en ny favorit.
Jag älskade ju AMERICAN HORROR STORY mycket för de fristående avsnitten men att många av skådisarna återkom i nya roller.
Nu hittade vi American CRIME story istället med samma upplägg men de är baserade på riktiga fall.
Första säsongen är OJ Simpson - riktigt riktigt bra. Andra säsongen handlar om mordet på Gianni Versace.
Mer av denna serie fort tack.
 
Försöker städa upp rum efter rum i lägenheten men det känns som om att vissa rum får man återgå till oftare och det är barnens rum. Jag har 3 söner i ett rum plus nån extra kompis där ibland, och i dotterns rum är det en till två kompisar som brukar sova över ihop med Ebbas kreativa hörna OCH klädhögarna. Alla ungarna hjälper till i hemmet och de städar men de städar inte på MITT sätt så därför måste jag göra en djupdykning där mellan varven och styra upp :-).
Idag blev badrummet rent och fint. 
 

Kommentera här: