Kliva över tröskeln

(null)

När man tvekar inför att skriva ut på sin blogg att IDAG börjar min viktresa igen så är man inte fullt redo mentalt heller.
Jag behöver komma tillbaka till mitt gamla jag eftersom jag är i ett skede i livet där jag inte mår bra alls fysiskt, självklart påverkar det mig psykiskt.
Men hur gör man då? Jag vill men hittar inte kraften. När man har värk i kroppen från morgon till kväll, ständigt trött och oförmögen att ta itu med någonting? Hur gör man?
Jag måste givetvis börja smått och det är att ändra kost och börja använda lymfapressen varje dag igen - den blev liggandes i garderoben i sommar. Då kanske jag är redo för träning nästa vecka men jag begriper inte än hur jag ska få någonting att fungera. Jag försöker dock påminna mig varje dag om att det måste till en förändring för såhär dåligt vill jag inte må resten av mitt liv. Minsta lilla fel påverkar mig så mycket, för lite vatten, för mycket vitt bröd, fett och socker, för mycket stress, för lite egenbehandling, sitter för länge, går för mycket, trånga skor, för varmt, dålig sömn, allt spelar roll.
Igår måndag gick maken tillbaka till jobb efter semestern, och jag tillbringade dagen hos svägerskan och hennes två barn Alva och Lea. Lagomt till middag kom min andra bror med sonen Mio så vi käkade taco ihop och hade det himla trevligt.
Dock blev jag plötsligt väldigt dålig med illamående och huvudvärk och lade mig på soffan efter maten. Gick hem och idag fortsatte må dåligt hela dagen. For ändå iväg en stund med Mor då hon ville bjuda på lunch men blev liggandes igen då jag kom hem. Fattar ingenting, en sjukdomskänsla jag inte kände igen, kan inte ha något att göra med mitt lymfödem tror jag, något annat elände.
Avslutade kvällen med att åka till Gupple och låta Ebba och hennes kompis ta ett kvällsdopp.
(null)

Kommentera här: