Tar tag i det igen

Ja, påsken blev ju himla glad och god så de 3 kilo jag hade jobbat bort var tillbaka efter påskhelgen.  I form av fett eller ödem kvittar för det var en rejäl käftsmäll att se siffrorna på vågen. 
På bild är den påskfika som grannflickan kom springandes med när vi kom hem från JANG och höll på att packa upp. Fint mottagande, då tackar man och tar emot men dagen efter bestämde jag mig IGEN för att ändra på kosten - det är ju aldrig några svårigheter med att börja äta hälsosammare utan att få det långvarigt. Jag äter annars vettigt men ska man NER I VIKT krävs lite mer jobb och det har varit si så där med motivationen då jag varit sjuk och levt med smärta i flera månader.
 
 
Så igårkväll gjorde familjen ett besök på gym, vi har olika mål men vi peppar och stöttar varann. Mitt 30 minuters pass var både smärtsamt och samtidigt otroligt skönt för man är där med kropp och själ. Nu börjar jag bli bättre i arm efter 4 månader men nu har vänster häl börjat krångla så jag har svårt att gå, svårt att trampa på crosstrainer också. Men det får inte stoppa mig denna gång, får göra andra övningar iställlet. Blev ju svettig ialla fall men det är inte mycket som behövs numera för att man ska bli det heller, haha.
 
 
Idag har jag umgåtts med bröderna då det är dags för min andra bror nu att bygga ihop ett kök och självklart hjälper vi till med det. 
Jag är i ett ganska ofärdigt skick numera men jag fixade att hjälpa till och underlätta för dem.
Det blir ju ett kaos när man lever utan kök en tid med 3 barn dessutom och även om det inte är mitt eget kök så är det så kul att se det gå från detta kaos till någonting riktigt fint och fungerande senare.
Får bli bilder på det framöver.
 
 
Jag har druckit nutrilett i två dagar men ätit lax till middag. Jag bantar inte men tänkte dra in på kalorier genom att äta mindre godsaker, bröd och pasta, och mindre feta såser. Har ätit lax till middag i 2 dagar.
 
Ugnsbakad lax toppad med 2 msk philadelphiaost med sojabönor till och 1 potatis. Testade gula morötter och det var lite kul för ögat, smakar likadant som orangefärgade tycker jag.
 
Idag slängde jag snabbt ihop lite från det jag hade i kylskåpet till en matlåda som jag åt sedan hos bror men det blev oväntat gott.
Lax, 1 dl av ZETA 5 gryner, 0,5 dl krossade tomater, purjolök, röd paprika, vintermix sallad, och 1 msk gräddfil. Detta äter jag gärna igen, namnam.
 
 

Kommentera här: