Glad Påsk i Jang

 
Det blev verkligen en GLAD PÅSK för vår del.
Min familj och mina syskons familjer lyckades boka 6 stugor av 7 i mysiga JANG som ligger 4 mil söder om Örnsköldsvik.
Stuga 1. Min storasyster Sanna med sin man och deras tonårsdotter på 14 år och sonen 10 år samt katten.
Stuga 2. Vår mamma och hennes sambo 
Stuga 3. Jag och min make, våra barn på 10 och 11 år samt deras 15 åriga tremänning och vår vovve.
Stuga 4. Min lillasyster och hennes sambo.
Stuga 5. Min lillebror med fru och deras tre barn på 11 år 9 år och 1,5 år och deras vovve.
Stuga 6. Min andra lillebror med gravid sambo och deras snart 2 åriga dotter samt deras vovve.
Sjunde stugan stod tom.
 
Ett stort härligt gäng med andra ord med en hel by för oss själva. Vi landade i stugorna under torsdagen och började med en gemensam grillning i ett fantastiskt väder.
 
 
På torsdagkväll gick vi runt och hälsade på varann i stugorna, vi såg hockey, spelade olika spel men rundade av kvällen rätt tidigt. Vi är några gamlingar och några med småbarn så ingen av oss orkar hålla igång särskilt länge numera, haha.
 
 
Vi vaknade upp till ett fantastiskt väder igen under långfredagen och strax intill stugorna har vi en makalös pulkbacke så där satt vi som inte ville åka men ville njuta ändå av härligt väder och barnens skratt och resten tog sig upp och ner i timmar på pulkor och madrasser. Hundarna gick bananas också.
 
 
Klockan halv tre samlades vi på den gemensamma altanen och firade 5 födelsedagar i både förskott och efterskott.
 
 
Vi firade alltså min bror Morgan som fyller 37 år, min andra bror Marcus 31 år och hans sambo Angelica 26 år, min lillasysters sambo Pontus 23 år och barnens kusin Minna 9 år.
 
 
Fredagkväll blev minst lika mysig och det spelades mycket spel på olika håll i stugorna.
 
 
Och det spelar ingen roll att några barn är för små och några för gamla för tidigt på Påskaftons morgon smög några mammor ut och gömde 9 ägg bland stugorna utomhus och kl 09 samlades vi alla utanför och barnen fick sina kartor. 
 
 
Småttingarna fick mest leksaker i sina med det är ju själva grejen - när man kan skapa lite magi så gör man det. 
 
 
Vid lunch grillade vi mackor och vädret var fortfarande magiskt.
Resten av dagen tillbringade vi i våra stugor och käkade godis och myste.
Jag blev lite sämre mot kvällen och mådde lite konstigt så jag gick och lade mig kl 22.
Dagen efter skulle vi åka hem så det är tacksamt att man har stora barn nu som hjälptes åt att städa stugan så vi var klara rätt tidigt och redo att åka hem igen.
Borta bra men hemma bäst :-)

Kommentera här: