Välkommet

 
Vaknade imorse och tordes knappt känna efter hur jag mådde.
Frukost med barnen, puss och kram och sedan tog jag en promenad med Bonnie och kände hur 6 minus var tokskönt att vakna upp till. Kroppen kom igång och blev gladare.
Så jag fortsatte hemma med någonting som brukar göra mig glad också - laga mat.
 
Portabello och bacon lasagne
1 matlagningsgrädde och creme fraiche samt 1 paket krossade tomater i en kastrull.
Salt, vitpeppar, chilipulver, pressad vitlöksklyfta, och en halv tärning grönsaksbuljong.
När de kokat upp så i med en påse färsk babyspenat och 1 dl riven ost.
 
Stek sedan upp bacon, purjolök, portabello (stor smakrik svamp) och champinjoner.
Grunda med såsen i botten på en form, lasagneplattor på och varva med det uppstekta och såsen i 3 lager.
Toppa med riven ost utblandat med panko eller ströbröd för extra knaper yta.
I ugnen 25 minuter i 225 grader.
 
*******************************************************
 
Kokade också potatis och förberedde en fisk i ugn som Mogge fångade i somras.
Gjorde matlådor på det och även en liten fiskgratäng på det som blev över.
 
Tog min andra promenad på strandpromenaden ihop med min mamma och en tredje promenad på kvällen med hund. Känns bra att ha varit lite igång idag och fått bättre fart än gårdagen men kroppen blir snabbt trött märker jag....och huvudet. 
 
 

Kommentera här: