Midsommarafton 2017 Del 2

 
Välkomstdrink till både vuxna och barn hemma hos Mor på midsommarfest.
Alla 5 syskon med familjer samlade plus en lillasyster till svägerskan, och en kusin H som kom på besök senare.
En bild på mig i mitt strålande jag och sedan en bild på eftermiddagen när jag hjälper till i köket i mitt mindre pigga jag, haha. Mogge hjälpte också till i köket samt grillade och släkten dukade ihop till ett jättefint stort firande utomhus. Vi hade en himla tur med vädret.
 
 
 
 
Mor höll tal i vanlig ordning och ögon tårades - vi är en stor familj och det är faktiskt första gången vi alla familjer samlas för ett gemensamt Midsommarfirande, mycket lyckat. 20 pers till bords. Fattas gör lillasysters Pontus och mina två äldsta söner som antingen jobbade eller firade ihop med flickvän.
 
 
Femkamp för barna och femkamp för de vuxna. Mycket skratt och kämparglöd.
Sedan drog släktens trubadur igång på gitarr och vi kraxade till.
Lite dans i vardagsrummet också men Mogge och jag tackade för oss vid halv tolv och gick hemåt. Vi både är halvkrassliga och orkade inte hålla samma tempo som de andra.
Men är såååå nöjd med kvällen.
 
 
Fick ett väldigt fint foto på 8 småhjärtan i släkten.
Barnens småkusiner på min sida.
Ska man räkna noga så fattar mina två söner på bilden som är 21 och 22 år i år :-).
 
Nedan kommer lite fler foton från kvällen.
 
 
 
 

Kommentera här: