Året var 1986

 
Detta är från mitten på 80 talet - fantastiskt familjefoto där jag sitter uppklädd i kjol som jag aldrig annars har medan min bror har vinteroverallen på sig, haha.
Jag älskar att se detaljerna på foton från förr och hur en tapet kunde vara så rätt och sedan under ett annat årtionde vara helt ute, för att sedan årtionde efter bli rätt igen.
Dock skulle man aldrig nu förtiden kombinera denna tapet med röda gardiner - man gick mer crazy medd inredningen på 80 talet :-)
 
 
 Vi fotade visst en hel serie med familjebilder den dagen - tror detta måste vara julen 1986.
Jag är 11 år.
Här är vi i min mammas och pappas sovrum och nu håller pappa i kameran så Sanna - min storasyster - kunde vara med på bild också.
 
 
 
Här är jag vid min lilla älskade orgel som jag använde flitigt, lärde mig aldrig noter men gjorde många egna låtar.
Den blå tapeten är fantastisk - jag anar att pappa ville matcha den blå färgen med Elvis skjorta på den där affischen för jag har ingen aning om varför pappas idol hänger i mitt rum?
Ser att jag redan på den tiden lånade mammas faktaböcker för att teckna av djur och annat ifrån - nuförtiden har man google :-).
 
 
Min lillebror Morgan på dåtidens studsmattor - så små att man kunde ha dem inomhus.
Minns så väl när mamma snubblade över den i mörkret på väg till toaletten en gång, haha.
I bakgrunden ser man min storasysters rum, där satt hon skrev mycket och idag är hon faktiskt författare.
Sanna Juhlin.
Min Mor bor kvar i huset och just detta rum gjorde jag för en månad sedan om till ett hemmagym.
Vi skulle ha haft kvar den där studsmattan.
Önskar att vi fotat ännu mer från den tiden, alla detaljer som man gör idag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: