Rår om varann

 
Det är en ren lyx att ha maken hemma på semester. Nu när vi bor i lägenhet så har man verkligen tid att umgås också och idag när Max var på Himlabadet med kompis och Ebba med sin kompis så passade jag och Maken på att dra iväg på tu man hand och åkte ut till Porter cafe för att luncha ihop.
Det är så mysigt att dricka en kopp kaffe och bara prata, efter 12 år ihop så behöver man inte ens använda ord ibland utan behöver bara varandras närhet.
 
Vi for hemåt sedan, fick besök av svågern som ville ha kaffe och sedan ett trevligt besök av grannen och hennes son så vi surrade bort nån timme där också.
Serverade familjen korvgryta till middag som blev min godaste hittills.
Förutom potatis, korv, purjolök, morot, rotselleri, palsternacka med grönsaksbuljong i vattnet så kryddade jag med Knorr grönsakskrydda. WOW på det då barnen inte bara åt upp utan gjorde tummen upp. De trodde att de bara åt korv potatis och morot så det var ett stort plus att jag fick i dem de andra rotsakerna också, hihi.
 
Inatt sover Ebbas kompis Elise över här och Mogge och jag har kollat tv serier. Måste alltid finnas tid för lite soffmys :-)
 
Bildresultat för knorr grönsakskrydda
 

Kommentera här: