Nu är det rent

Lite energi kom och överraskade så under måndagen sprang jag till tvättstugan med allt som behövde tvättas.
Våra kläder, sängkläder, kuddar och täcken, väskor, badrumsmatta, duschdraperi och ja - till och med hunden åkte in i duschen och blev ren.
 
Ebba drog igång med bakning och gjorde jättegoda kladdkakemuffins som hon bjöd på till kaffet.
Själv lagade jag middag och kokade lingonsylt samtidigt. Älskar att ha bär i frysen och kunna plocka fram och koka egen sylt när det behövs.
 
Åt middag i ett kaos i köket och otroligt trött i kroppen så man var i ett läge då man absolut inte vill ha besök......då knackar det på dörren och min kusin Veronica med sambo kom och hälsade på för första gången i vårt nya hem.
Haha, de var så välkomna så ändå och jag fick göra plats åt dem i köket och servera kaffe :-).
 
Strax efter vi sagt hej då så kom en annan kusin - Jessica - och lämnade av sin dotter W som skulle övernatta hos oss och det blev en kaffe till och en stund till bords.
Jag var rätt mör i kroppen under kvällen och sommarvärmen gör att svullnad ökar, hade väldigt ont i natt och hjärnan var fortfarande upp i varv. Sov uselt.
Samtidigt är det så skönt att jag fick så mycket gjort och att jag orkade mig igenom dagen.
Kan ju vila resten av veckan nu känns det som.
 
 

Kommentera här: