Musik och laga mat

 
I tisdag kände jag mig hel igen och kunde hänga med familjen till Rix fm festival i Sundsvall. Flera artister uppträdde men det var smockat med folk så man fick vara glad om man hörde dem.
Däremot träffade vi mycket folk vi känner, stämningen var på topp och efter en mjukglass så gick vi upp till parkeringhusets topp och njöt av utsikten.
 
 
Igår Onsdag så testade vi Bonnies nya hundbälte så hon kan åka säkert i bilen. Vi gjorde det enkelt för oss och tog med henne till ArkenZoo så hon fick sina klor klippta fint.
 
Vi gjorde även liten avstickare till svärmor och uppdaterade skvaller kring hennes runda köksbord.
Vi jämförde tomatplantor och hon har grönare fingrar än mig och har en fantastisk planta på balkongen medan min där hemma ser ut som den har gett upp :-).
 
Ebba och jag drog under kvällen igång ett storkok.
 
Rotsaksgratäng - finns recept på bloggen här.
Och vi grillade kyyckling till med en glace av pineapple - fantastiskt gott. KÖP DEN!!
 
Vi gjorde även Broccoli med bacon paj samt Köttfärs med rättika paj. Mums till helgen. Smidigt att frysa in.
Jag gör min pajdeg på 150 gram smör, 4 dl vetemjöl och 3 msk vatten. Förgräddar 15 min på 225 grader, fyller med vad man vill och gräddar ytterligare en kvart. Enkelt och gott.
 
Ebba snodde även ihop syltkakor.
 
 
 

Kommentera här: