Åsså hem till familjen

Upp till hotellfrukost och morgonpromenad i strålande sol i Härnösand på söndagmorgon. Mina ben var stumma och värkande. Jag kände hur min kropp kommit i obalans så jag försökte undvika solen sedan och satt mest i skuggan när vi var utomhus (jag är känslig för värme när kroppen är i obalans) och jag hoppades att allt dansande i kombination med mycket promenerande från gårdagen inte sabbat mitt bra mående helt. Hes i halsen och snorig med ömmande kropp är inget bra tecken då jag trodde att jag lämnat min förkylning för denna gång.
En fysisk överansträngning kan trigga igång förkylning då lymfsystemet arbetar i slow motion.
 
Vi åkte hemåt till familjen som nu utökats till 6 pers i lägenheten sedan äldsta sonen flyttat hem igen.
3 bröder i åldrarna 22, 21 och 11 år ska nu samsas i ett rum nu för en tid men de 2 äldsta jobbar ju och sover ibland hos kompisar så detta ska nog gå att få ihop tills det är dags att flytta hemifrån.
Finns hjärterum så finns det stjärterum :-).
 
Barnens kusin Isabelle fyller 14 år så vi var på plats och firade henne senare på dagen.
Hennes mor hade ordnat en frågetävling där jag vann andra pris - godispåse - men som tur var så vann maken första pris så det blev mer godis till oss :-).
 
När jag kom hem och landat så kom febern, fick frossa och lade mig i badet. Klev upp, yr och orolig över att det inte skulle stanna där, utan accelera och förstöra makens sista semestervecka med familjen.
Vilade mig igenom kvällen och idag har jag hållt mig hemma för att kroppen ska hinna komma ikapp.
Vilat och varvat med att ta hand om mitt ödem med hjälp av egen massage.
Det är första året på många år som inte jag har fått värmeutslag på sommaren och jag är så tacksam för det eftersom då lider jag på riktigt. Tycker att jag återhämtar mig ganska fort nu när jag har tiden att ägna till bara mig själv. Så himla skönt att just idag så har det regnat hela dagen.
Nu hoppas jag på att läget är bättre till imorgon, i veckan väntar fler roligheter men ingen dans nu på ett tag :-).

Kommentera här: