Julmat och havregrynsgröt

 
Andra advent och familjen kunde tacka hyresgästföreningen för att de ordnat så att vi boende i Söråker kunde njuta av ett julbord på Söråkers Herrgård. Säga vad man vill om den julbuffé som fått en touch av Polen och inte föll alla i smaken men det var riktigt mysigt att vi fick sammanstråla där och fick ta med barnens farmor på köpet.
 
Min äldsta son bor numera hos sin kompis så vi ses ungefär varannan vecka, man försöker hinna ikapp med vardagliga uppdateringar och passa på att ta många kramar.
 
 
Idag är det måndag och jag har bestämt mig för att jag har ältat klart mitt elände med hälsan och tänkte imorse på hur jag kan göra detta till en bättre dag.
Mycket sitter i sinnet. Jag måste fortsätta kriga för bättre hälsa.
Samtidigt ser jag inte detta som en omstart - jag tror mitt liv bara behöver många pauser :-).
 
Idag blev det havregrynsgröt istället för äggmacka till lunch. Äter gurkmeja och rosenrot samt dietfiber för att ha lite extra hjälp att stoppa småätandet.
 
Jag har förbaskat ont i nacke och rygg men jag behöver inte äta en macka till kaffet för det.
Nu ska jag till mor och cykla 20 min i hennes hemmagym. Bättre än att sitta en halvtimme till vid dator i alla fall :-). Åsså ett stort leende på det :-)

Kommentera här: