Härliga dagar i JANG

 
Mot Höga kusten och några mil till - nämligen till JANG åkte vi i fredags och tillbringade några dagar ihop i en stuga. Min Mamma och hennes sambo hyrde en stuga bredvid oss och planen var att göra ingenting.
Makens sista semesterdagar och det kändes helrätt att slappa så mycket vi orkade innan det var dags för jobb igen. Underbart att vi dessutom var själva i stugbyn så Bonnie kunde springa fritt.
 
Vi grillade första kvällen  - det regnade en hel del men vi lyckades klämma in det på ett uppehåll och kvällen var ljum och skön så vi blev sittandes ute en stund. Men när vi väl kom in vid niotiden så gäspade vi konstant och vi valde att lägga oss tidigt.
 
 
Lördagmorgon och solen strålade - en frukost ute såklart till ljudet av kossor som muade duktigt i hagen 200 meter bort. Vi fick fikagäster då syrran och hennes familj överraskade oss med att dyka upp. Mysigt.
När de åkt hem så började vi fixa med middag och vi åt renskavsgryta - himla gott och enkelt att sno ihop i stugan.
 
Det blev en yatzykväll och testade ett rose vin som heter JUNO och fy så INTE gott det var.
Vi bastade och såg på film i stugan resten av kvällen.
 
 
På söndagen så hade vi också väldigt soligt väder så då drog vi iväg på en liten tur med bil - stannade till vid Skulebergets restaurang och utställning och lärde oss lite om Skulebergets historia. Rätt häftigt att titta upp mot berget och veta att vi faktiskt promenerat upp till denna topp för några veckor sedan.
 
 
På kvällen tog vi oss en kvarts promenad bort till Docksta camping och svalkade strupar - vi med varsin öl och cider och ungarna med glass :-).
 
På måndagmorgon städades stugorna ur och Bonnie fick följa med Mamma hem medans jag och familjen for vidare mot Paradisbadet och lekte av oss i några timmar.
 
Helgen har varit ljuvlig och jag ler när jag ser allt i bild men bakom kulisserna så har jag haft stora problem med värk. Hade hoppats att några timmar i vatten skulle hjälpa mig som det brukar men det har varit tungt.
Fick ta starkare smärtstillande på kvällen och funderar mycket på vad sjutton jag ska göra för att slippa ha ont jämt.
 
 

Kommentera här: