Nutrilettar på

 Jodå, jag har nutrilettat på och ska strax köra mitt 3:e pass på gym denna vecka ihop med svägerskan Angelica.
Jag har ätit både frukt och middagar och hållt mig borta från sånt som min kropp inte gillar men med Nutrilett så har jag liksom en slags balans på det hela.
Mättar bra och när jag inte orkar är de perfekta med sitt innehåll. Ibland har man behov av att tugga när man är hungrig men jag brukar tänka att jag får äta något om jag dricker denna först, ett glas vatten och väntar 5 min.
Det har aldrig hänt att jag faktiskt vill äta efter det.
Men eftersom jag tillåter mig äta middag ihop med familjen så är det lättare att stå ut också.
Ren kur tär mycket på psyket på en person som både gillar att laga mat och att äta den och umgås kring den så detta upplägg passar mig.
 
Dock började jag må dåligt i torsdags, och har känt mig olustig i kroppen.
Ebba hade feberfrossa onsdagkväll, Max hade växtvärk natten mot torsdag och hunden var lös i magen och skulle ut halv sex på torsdagmorgon så min brist på sömn hade nog en ganska stor inverkan på mitt mående, känslig som jag är. Mitt humör påverkades också och jag kände mig gnällig. Det är ännu värre när man är medveten om det.
Alla mår bättre idag (fredag).
 
Nu är det en rätt intensiv helg som väntar med fotbollscup och födelsedagar så nu gäller det att jag tänker till och vilar när jag kan, inte stressar och inte slarvar med maten.
Har börjat kunna ta längre promenader med hunden och fått sällskap av Angelica och hennes lilla Tua som imponerar stort med att kunna gå långt med sina korta ben men å andra sidan har jag rätt korta ben också så jag är rätt duktig jag med, hihi.
 
 

Kommentera här: