Ingen jul utan granris

 
Nu har jag med hjälp av maken i år lyckats pynta med granris utomhus. Vilken julstämning som infinner sig när granris ihop med belysning kommer på plats också toppar man det med en tomte där mitt upp i alltihopa :-).
 
Vi har sålt vårt hus men vi bor kvar fram till våren eftersom familjen som köpt vårt hus inte heller kan flytta in hit förrän då.
Vi hade ju redan i början på detta år (januari) bestämt oss för att flytta och fått tagit ner alla familjefoton pga fotografering av rum inför annons, vi hade börjat packa ner i lådor, slänga och sälja saker och var inställda på att vi hade firat vår sista midsommar och jul här.
Men så blev det ju inte, så jag har varit lite trögstartad inför alla högtider.
Inte bara pga sjukdom.
Känt hela tiden som att jag är "på väg" 
och tappat lite av lusten att gå på stort inför högtiderna som jag alltid gjort tidigare.
Att inreda hemmet har ju också varit en del av min vardag då jag pga av min sjukdom tillbringar mycket tid hemma. När man har ett "hus till låns" så tappar man gnistan och drömmer sig bara bort till det nya hemmet.
 Vi håller på att längta oss tokiga till dess för allt står bara still just nu och vi kände först att denna jul kan lika gärna kan få passera obemärkt förbi också.
Men så tog vi vårt förnuft till fånga och drog i gång julpyntandet och nu är det istället som om man inte kan sluta  för det blev riktigt roligt igen.
Och herregud - det är ju måååånader kvar till flytt :-)
Och när man dessutom fått komma igång med att slå in julklappar, ja då rullar det bara på.
Kanske läge att dra igång julbaket nu också?
Tjoho ho ho!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda/Candygirl:

Klart det ska pyntas.... fira en riktigt pyntad och härlig jul för sista gången där. Och nästa år får du pynta massor på nya stället. (vet ni vart det blir, förresten?)

Svar: Jo, fick igång julstämningen när vi väl drog igång :-). Vi söker lägenhet på orten där vi bor nu. Men det visade sig vara svårare än vad vi trodde. Har väntat i snart ett år på vår tur men det är ont om lägenheter och många vill bo här. Kan bli en spännande vår detta ;-)
Kraaam

Kommentera här: