Sommarlek och skoj

Klev upp glad som en sol idag också - min kropp är i ett bra skick just nu. Orkar mycket mer än vad jag gjort på länge.
Lagade mat och gjorde matlådor till många hungriga magar men fick plötsligt för mig att baka kanelbullar också som jag inte gjort på väldigt länge....och goda blev de. Tog en bulle till kaffet trots att jag hållt mig duktigt på låga kalorier både till frukost och lunch.
Jag är hopplös just nu men står fortfarande på samma vikt så jag gråter inte floder över det.
Det är liksom gott också att ta sig en fika utöver ibland såhär på sommartid.
Barnen leker från morgon till kväll och jag njuter av att se dem ha kul med kompisar. Jag suckar högt åt de många blöta handdukarna efter baden, gräs på golv och filtar, leksaker. dockor och bollar över hela gräsmattan men å andra sidan så är det sommarlov och jag vet att de har roligt. Och de får absolut städa upp efter sig.....det brukar de tycka är mindre kul ;-).
 
 

Kommentarer:

1 Linda / Candygirl:

Ja vatten gräs och sand hör liksom sommaren till... haha... dammsugaren är min bästa vän.

Nu ser jag fram emot min egen ledighet. Två ½ dag kvar att jobbar... sen!

2 Anonym:

Va härligt att höra att du mår så mycket bättre!!Jag tror helt klart att det har betydelse att kopparspiralen är borta. Jag tog bort min kopparspiral för lite över en vecka sen, suttit inne i 1 1/2 år.Lymfödemet i höger benet uppstod ca 6 mån efter insättandet.Jag upplever ingen större skillnad ännu,benet är varken större el mindre,men min stora önskan är ju så klart att benet ska bli bra igen.Har inga andra preventivmedel då jag vill att kroppen ska vara ren från allt.Nu är det makens tur att se till att skydda oss;) Jag äter en tablett zink varje dag med,testa gärna det då zinken tydligen hjälper till att återställa kroppen efter all extra koppar som kommit ut i kroppen.Kämpa på Åsa och njut av att du mår bra!!♡Kramar/Lotta (från regniga Halland...)

Svar: Tack för tips, det ska jag ta till mig. Kram och tack!!!
Kraaam

Kommentera här: