Mer Halloween i hemmet


Ja, här går man loss med Halloween idéerna man samlat på sig under hösten men jag kände när jag vaknade inatt att nu måste jag lugna ner mig då jag till och med drömde om att jag hällde blod på mitt täcke, och det blev fel....om och om igen. Vaknade irriterad kl 03 och var ändå tvungen att små le åt hur någonting kan ta över mitt sinne så att jag ser Halloween i allt. Hjärnan kokar över snart, haha.
Men lätt hänt när man är hemma och oförmögen att ta sig ut att promenera ens och har ständig värk.
Måste få koncentrera mig på något annat och fortfarande få vara kreativ.
Haft två väldigt fysiskt jobbiga dagar som ändå känts rätt ok då jag stundtals fått jobba med händerna och gjort både en halloweenkrans och en lampa. Även förvandlat pippidockan till en voodoodocka och genast fick hon nytt liv trots att hon nu ser mer ut som död :-). Men det är som det ska vara på halloween, blandar lite hemskheter med lite mindre rysliga ting som Ebbas gulliga pumpor.
Har även fått upp en vimpel av gamla tyger vid vår entré.
Sedan ska vi hjälpas åt att fixa resten till familjemiddagen på lördag men redan imorgon ska barnen på Halloweendisco så lite grann vill vi få i ordning för att få upp stämningen ;-).
 

Kommentera här: