40 årsfesten

Ja, efter en heldag med vännen Marie då jag fått håret och makeup fixad samt en papperskasse på huvudet på väg i bil till någonting jag inte visste vad, så togs papperskassen av och jag möttes av ett stort partytält fyllt med nära och kära. En trubadur på plats, en massa ungar bakom bardisk och en sjungande folkmassa.
Jag blev rörd till tårar efter att jag landat med allt jag såg framför mig. Tog en stund innan jag ens såg att vi var hemma på vår gård :-).
Man hinner liksom inte ta in allt och det märks på det tal efteråt som filmades in när jag började prata i
5 minuter utan att pausa eller ens andas, haha.
Vi åt av god mat och min bror avlöste trubaduren en sväng, klev upp på lilla scenen och gjorde bra ifrån sig på gitarr. Sedan min älskade dotter och hennes rara kusin gick upp och sjöng så fint och äkta - så stolt man kan bli.
 
Även yngsta sonen var upp på scenen med sina släktingar och underhöll oss med sin dans. Sedan avlöstes dansen med de lite äldre pojkarna som ville upp och spänna musklerna och det blev en dansuppvisning som fick folket att skratta så att tårarna sprutade. Vilken härligt, tokig släkt man har :-).
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Linda / CandyGirl:

Shit vilken härlig fest.... Underbart... den kan du leva länge på.

Kommentera här: