Åsså några dagar till

Första veckan jag tränade gick super.
Andra veckan blev allt väldigt segt.
Och tredje veckan så klarade jag bara av träningen på morgonen och sedan blev jag helt utmattad resten av dagen.
Mina prestationer syns inte på vågen men på centimetrar. Sista veckan har jag haft smärta på olika ställen på kroppen varvat med träningsvärk. Vet inte om jag känner mig stolt eller dum i huvudet som tar mig dit 4 ggr per vecka men jag vill tro att jag ska vara stolt över mig själv och att det leder till att min kropp ska må bättre.
Just nu gör allt jag gör ont och allt jag gör känns som om man gör med motstånd.
 
Blev i ett biobesök i onsdags ihop med min kusin Jessica. Vi såg Fifty shades of Grey så man hänger med och kan tycka till om något som alla pratar om :-).
Jag har tidigare läst boken men tycker att de skiljer sig åt som underhållning om man jämför. Filmen försöker kopiera scener rakt av men misslyckas med känslan i dåliga och snabba klipp. Man fick inget grepp om karaktärerna och jag tyckte skådisarna spelade uselt. Mr Grey intensitet gick i överstyr och kändes spelat samt den lilla oskyldiga Anastasia vars karaktär måste förstärkas med snubblanden och missuppfattningar hela tiden. Dock var det skit i samma när sexscenerna drog igång. Det är en kittlande film att se och le åt. Man kände sig rätt nöjd när man kom ut från biosalen. Kommer förmodligen se tvåan och trean också. Det är som med böckerna - man läser inte dem egentligen inte för deras story utan man vill åt godsakerna ;-).
 
Och POFF - så var hon borta!!
Bonnie fick sig en omgång med rakapparaten igår. Tog 2 timmar. Sjukt jobbigt och trots att hon inte är förtjust i själva klippningen så vet jag att hon gillar att bli av med alla kilon hår. Nu är det shamponeringen kvar - någonting som hon heller inte gillar men snällt går med på. Helst vill hon springa och gömma sig när hon anar att det är på gång men fluffet som är kvar måste tvättas. Ingen återvändo. Bara min ork vi väntar på nu.
 
 
 

Kommentera här: