Barnvakt en fredag...och lördag


Att vara barnvakt åt mina syskons barn är inte längre ett stort projekt när de är i en ålder där de sysselsätter sig själva. Snarare tvärtom - mina barn blir också sysselsatta.
Min Syster och hennes make skulle på bio så deras barn Isabelle och Gustav var hos oss under hela fredagkvällen - rittajm, tacotajm och filmtajm.
 
Idag är min brors barn Milton och Minna här eftersom han hade ärenden att uträtta och deras mamma jobbar.
Men det är samma sak nu - de leker på sina rum och jag kan hålla på med det jag ska göra och vill göra.
Mogge jobbar i vanlig ordning trots att det är lördag men det är full rusch på jobbet och folk som vill ha sina bilar och traktorer lackade klar i tid och skiter i att lackeraren själv har ett liv. De kan bli hysteriskt skogstokiga en del om det blir minsta försening så jag förstår Mogge också att han känner press.
Vissa perioder är det lugnare på jobbet men då ska lokalen fixas då de håller på att utöka verksamheten.
En dag någon gång långt fram i framtiden så ska han väl kunna luta sig tillbaka och ändå ha bra lön, är väl tanken och det är väl det man får tänka på när det känns motigt.
Å andra sidan älskar han det han gör så hade han inte varit på jobbet idag så hade inte legat på soffan hemma heller.
 

Kommentera här: