Läskiga Dockor

Just nu är det aktuellt med en skräckfilm med en docka i huvudrollen som inte bara ser läskig utan är helt klart en docka man inte vill ha sittande i gungstolen hemma.
ANNABELLE.
Dockor kan vara läskiga på olika sätt. Min dotters Monster High dockor är ju lite läskiga egentligen med vampyr och zombieutseende men de är inte så realisktiska och gränsen mellan saga och verklighet är tydligare än hos dessa Barbies.
Barbie har en tendens att se ut som man ska fast det ändå är långt ifrån verkligheten och det kan leda till en förvanskad bild av hur man ska se ut som ung tjej.
Man ska inte vifta bort alltför lätt det faktum att barn lätt tar efter av det som de växer upp med och jag minns själv hur jag som 7 åring använde mitt resårskärp till att dra åt så hårt i midjan att jag kräktes när jag böjde mig ner för att ta upp något.
 
Så visst tycker jag att det är toppen att det kommer en barbie docka som inte har denna onormalt smala midja och går ständigt på tå. Men lite grann kan jag tycka att de gått över gränsen när man kan sätta på en form av plåster för att dockan ska kunna se ut som den har finnar, celluliter och bristningar.
Hade varit mer realistiskt med könshår och riktiga bröstvårtor som jag minns att jag själv saknade på mina dockor, haha.
 
 
Andra läskiga dockor måste vara familjen Lundby.
 
 
De fantastiska dockhusen med noggrann verklighetstrogen design som följer mode och trender med inte en krona har spenderats på att utveckla familjen som ser ut som inavelsfamilj långt in i skogarna. De kan göra små bestick i miniatyr men inte en tröja som passar pappan?
 
 
Mitt sista bidrag till temat läskiga dockor - lite kul men rätt sjukt på samma gång :-)
 
 

I mitt letande i nätdjungeln så kan jag inte låta bli att lägga upp 3 roliga foton också - jag har så pass låg humor så jag skrattar gott åt sånt här :-)
 
 

Kommentera här: