Kalas och målning på G


Min fredag blev usel. Jag var riktigt dålig och fick ställa in roligheter vi hade bestämt hemma hos mig med ett tjejgäng. Kände mig usel av det också :-(.
Men på lördagen efter all vila så mådde jag bra och hann vi uträtta en himla massa bra saker innan det var dags för en kopp kaffe på ett kalas. Och inte blev det lugn och ro där heller för min storasyster hade fixat med roliga lekar där för sin 11 åring. Kul och Grattis Isabelle!!
Vi for hem och grillade och åt gott. Hann med ett kvällsdopp också innan vi tog itu med ett efterlängtat jätteprojekt - ommålning av huset. 
Vi har en enplansvilla och till hälften tegel och till hälften bräder så detta ska vi kunna fixa utan att det blir alltför komplicerat. Vi lät barnen hjälpa till innan tjatet blev för stort men vi visste att de efter en halvtimme skulle tycka det var lagomt :-).
Jag satt mest på en stol när jag målade, benen klarar inte det här nu men jag vill ju vara med - har förmodligen längtat mest av oss alla. Mogge tog det jag inte nådde och igårkväll blev vi klar med EN sida av huset. 
Vi har ju även ett sophus, en bod och en lekstuga att måla så det är bara hoppas att väder, hälsa och tid går att få ihop innan vintern :-).


Kommentera här: