Hem ljuva hem


Dagen idag - en helt vanlig tisdag - var alldeles underbar och det av ingen särskild anledning. 
Det är bara så himla skönt att tvätta, diska, städa och laga mat igen. Påminn mig om det här inlägget om några veckor :-).
Jag älskar mitt hem, tycker om att vistas där. De senaste åren har jag mer eller mindre tvingats vara där under långa perioder då jag varit sjuk och varit utan skor och det har inte alltid känts så roligt men när man varit hemifrån 3 veckor så känner man plötsligt stor tacksamhet för just detta hus.

Jag har lindat tår, fötter och ben i dag och behållt ödem mjukt trots att jag stått på benen mer än lovligt. Det känns ordentligt efter några timmar så då blir man påmind om att varva ner. Känns tryggt att ha byxmanchetten nära till hands då men jag har fortfarande värken - jävla skit - men annars mår jag bra tycker jag!!!
Valpisar fick tugga lite idag och alla visade stort intresse även om några var snabbare fram till faten än andra. De är fantastiskt fina allesammans och är roliga att bara sitta och titta på nu när de börjat tulta omkring, leka runt och skäller på det allra valpigaste vis.
 

Kommentera här: