Sommar med gnäll


Jag mådde rätt bra under måndag och tisdag men sedan rasade mitt mående och jag varit mycket sängliggandes under onsdag, torsdag och fredag. Mellan varven försöker man göra lite nytta så man slipper ha det dåliga samvetet gnagandes inom en.
Har målat vidare på altan och försökt sortera undan papper och annat, rensat garderober, ringt samtal, tagit hand om tvätt och styrt upp nivån på en gnällig familj.
Under torsdagkvällen så kom jag iväg på bilbingo med lillasyster. Hon har nyligen varit utomlands och det var skönt att få umgås lite och jämföra solbrännor. Hon pepparkaksbrun - jag likblek med rodnad. Vi var flera i bilen så vi satt på en filt istället utanför och hade det riktigt mysigt - åsså vann hon 700:- på det, så hon är inte bara snygg lillasyster utan hon har en jäkla tur jämt också, haha.
 
Nu är det bokat och klart så på måndag drar jag till Stockholm igen för att träffa en mycket duktig lymfterapeut som ska behandla mitt lymfödem. Och jag tar med mig maken på köpet och stannar en natt på hotell så vi får rå om varann ordentligt. Gissar att vi kommer att somna kl 20 på hotellet :-).
Cortiosonsprutan jag fick för 2 veckor sedan i vänstra höften har inte hjälpt ett dugg så jag måste ringa och åka tillbaka dit igen till veckan och höra om det är läge för spruta nr 2.
Gurkmeja har jag ätit en vecka nu i hopp om att jag ska ta mig ur denna svacka som jag lyckats med under tidigare år, sommaren är underbar men med ett lymfödem och andra oklarheter om vad som härjar i min kropp så känns sommaren mindre rolig. Inflammation i stortån har gett med sig, utslagen likaså. Men denna värk i kropp som faktiskt är värre på kvällen gör mig tokig snart.
 

Kommentarer:

1 Lisa:

Du gör det så fantastiskt bra som ändå strålar och orkar en himla massa. Jag är så imponerad!
Hoppas att ni får en tokmysig resa till Stockholm, det låter supermysigt! Kraaam!

Svar: Tack. jag längtar verkligen :-)
Åsa Lundgren

2 Emm:

Du är så stark Åsa! Det du går genom hade tagit knäcken på den bästa. Kram och ha en fortsatt fin kväll!

Svar: Gulliga du, tack verkligen. Ibland är man stark, ibland är man svag men alltid värmer det med så fina ord från andra!!!
Åsa Lundgren

3 Louise:

Åh, kära vän!!!! Stackars dig, så dina fötter ser ut!!!
Du är superduktig, som vanligt!!! En riktig nordisk vikingabrud ....
Djupt imponerad av hur du håller humöret uppe ...
Kram

Svar: <3
Åsa Lundgren

4 Stephanie:

Hej Åsa! Tittar på programmet nu. Har själv en kronisk sjukdom och har kämpat i många år för att få hjälp. Modigt av dig att ställa upp och berätta din historia. Kanske kan de friska förstå att skattemedel behövs för att få en jämn vård i hela landet. Hoppas av hela mitt hjärta att du får hjälp och behandling nu. Hela vården är sjukt och upplevs som nonchalant. Kämpa på !

Kommentera här: