Hej Furuvik

 
 

Vi brukar varje sommar ta en liten semestertripp ihop med brorsans familj och i år tog vi vägarna mot Furuvik.
En liten fikapus i Tönnebro i vanlig ordning där de tokiga pippifåglarna går tiggandes kring borden när man fikar.
 
Vi fick verkligen uppleva rekordvärme när vi kom fram i Gävle - i 28 grader stod vi och svettades i kön vid entrén.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Det är verkligen en mäktig upplevelse att få vara nära djur. Mina barn sa något som jag insåg stämde ganska väl - de hade aldrig sett en gris på riktigt. Lite lustigt att det skulle ske i en djurpark - en gris som man tycker är lika vanligt som en kossa att se, allra helst när man bor så lantligt som vi gör.
 

Efter halva dagen i djurparken så kom regnet lagomt till att vi skulle besöka tivolit. Fortfarande varmt men det blev väldigt väldigt blött. Vi var alla trötta och nöjda och vid 20 tiden började vi promenera ut från parken då massvis med folk strömmade in för att se Stiftelsen uppträda. Jag tror inte ens att jag stannat om jag varit utan barn denna kväll. Var så sjukt slut i kroppen och bästa känslan i världen just då var att vi hade ett bokat hotellrum med skön säng att landa i istället för en trång campingstuga som skulle bäddas :-)
 

Kommentarer:

1 Linda/Candygirl:

Vad mysigt..har varit där en gång och det vat toppen

Kommentera här: