Biofilmer i JANUARI

 
Den 2:a januari
Ett bra koncept är svårt att misslyckas med - som att göra en parodi av Sherlock Holmes.
Att dessutom ha Will Ferrell som Sherlock är som att halva jobbet är gjort.
Han är ju en så älskbar person och rolig att bara se på.
Men jag råkar ha sett den här rullen och jag brukar inte vilja såga en film längs fotknölarna och skriva ut det eftersom film är olika bra i en betraktares ögon men den här filmen var så ooootroligt dålig. Så dålig att jag funderade på varför de försökte gestalta två dektiver när största fokus låg på att larva sig bara i varje scen som inte hade någon anknytning till historien överhuvudtaget. 
Lägg inga biopengar på den!!
 
 
Den 4:e januari
 
Jag tror inte Jennifer Lopez är en dålig skådis utan jag tror det är valet av tramsig film som drar ner henne. Känner ungefär som när jag ser Sandra Bullock göra komedi - de når inte sin publik. Däremot är de båda duktiga i filmer med större allvar.
I den här komedin så lämnar Jennifer Lopez ett jobb som inte leder något vart och hamnar pga ett fejkat CV på topp inom skönhetsindustrin istället. 
 
 
Den 11:e januari
 
Hur många filmer tänker Gerard Butler göra där han räddar presidenten?
Här gör han det ifrån en Ubåt och försöker stoppa ett krig mellan USA och Ryssland.
Svensken och tyvärr avlidna Michael Nyqvist har en liten roll i den här också.
 
 
Den 11: januari
 
Jag är nog mest imponerad utav hur Christian Bale gestaltar rollen som vicepresidenten till George Bush. Dick Cheney var en rätt mäktig man som styrde och ställde i det dolda och här är den till viss del berättad utifrån fakta och till viss del uppskruvat.
Amy Adams, Bill Pullman och Steve Carell briljerar ihop och filmen kan bli riktigt sevärd.
 
 
Den 18:e januari
 
Det här är ju så underbart att få se 3 underbara karaktärer i samma rulle. Bruce Willis äntligen tillbaka i något riktigt sevärt, Unbreakable snubben Samuel Jackson i en uppsyn som är så hård att den skär genom glas, samt Schizofren favoriten med flera personligheter James McAvoy från Split. 
Har inte ens snappat upp storyn ordentligt utan bara ramlat pladask för denna trio och den trailer jag sett, det här är ett bioämne det.
 
 
Den 25:e januari
 
Clint Eastwood regisserar, producerar och spelar huvudrollen som 90 åringen som smugglar knark till mexico. En verkligetsbaserad historia.
Bradley Cooper har också en roll, värt att nämna eftersom han är en annan favorit hos mig.
 
 
Den 25:e januari
 
Det finns säkert mycket att le åt i den här filmen men det känns i mitt huvud som att det är ett tappert försök att göra samma succe som filmen "En man som heter Ove".
Pernilla August spelar Britt-marie
 

Kommentera här: