Allergi

(null)

Jag fick diagnos Urtikaria/nässelutslag för några år sedan och hade problem i flera år med det. 
Åt allergimedicin Aerius då i långa perioder.
Sedan dess brukar jag bara ha problem med utslag på fötter sommartid och doktorerna brukar säga att det är värmeutslag men nu är det inte särskilt varmt ute men ändå blossade det upp ordentligt på min vänsterfot för några dar sen.
Jag har ingen aning om varför och det enda annorlunda jag gjort är att gå inomhus i min specialskor från ortopedtekniska som ska underlätta för mig att stå och gå längre stunder. Har haft på mig dem ca 2 timmar åt gången - det kan ha blivit för varmt men jag har aldrig reagerat på dem tidigare.
Det börjar med kliande prickar och sedan accelerar det och svullnar. Smörjde först med kokosolja och sen kortison men läste sen att det inte var så bra ändå.
Mått väldigt dåligt i samband med detta och blir extremt trött och orkeslös, ringde doktor men det fanns ingen tid och mina Aerius är receptbelagda. 
Däremot fick jag tips om en annan allergimedicin som är på pricken lik den och innehåller antihistamin och den heter Desloratadine Actavis. 
Efter en tablett lugnade klådan ner sig en aning mot kvällen. Tack gode gud, nu hoppas jag det går åt rätt håll för jag vill ha en lugn och fin påsk ❤️

Kommentera här: