Benen får jobba

 
"Det inte barna har i huvve, har mamman i bena"
 
Bonnie fick en morgon hjälpa till att leverera åkmadrass till ungarna i skolan och därmed gjorde jag min första längre promenad efter en lång sjukdomstid. Nästan 3 kilometer.
Tog mig hemåt haltandes och med smärta i ländrygg och högerarm men jag var inte galet slut i sinnet.
 
Eftersom jag känt mig piggare så har jag vågat tacka ja till att både gå med i hyresgästföreningen samt i dess styrelse här på orten. Hade trevligt kaffefrämmande i torsdags och skrev under papper.
Första mötet snart men jag har bara tackat ja till att vara suppleant och det innebär att jag får vara på plats och se och höra men har ingen rösträtt eller någon som helst ansvar att ställa upp på något jag inte orkar. 
Därmed får jag en inblick i både hur det fungerar i denna förening och kan i viss mån komma med förslag och påverka mitt boende. Det gillar jag.
 
I helgen har vi bakat gott och umgåtts - tog med ett gäng ungar till Leos lekland och det stället blir man aldrig för gammal för. Dock är inte huvudet och kropp överens så jag blev sittandes under hela vårt besök där.
Men jag ler stort när ungarna har roligt. 
Och imorgon hoppas jag på ännu en bra dag - är glad om det bara går åt rätt håll ja.
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: