Framåt en vecka

 
Jag är glad över att jag har tid för återhämtning - jag har ingen bra period just nu med hälsan men jag har tiden att försöka läka. Kan ta mig tid till roligheter en dag och vila hela nästa dag eller i flera också men jag ogillar att jag orkar så lite. Vissa dagar gör jag ingenting och försöker att inte ha dåligt samvete för det eller känna frustration. Andra dagar så känns det som en bättre dag och det försöker jag hålla fast vid. Njutbart för sinnet.
I lördags var en bra dag som gav mig mycket glädje.
Min yngsta bror har ju köpt vårt gamla hus ihop med sin familj och bjöd hem oss och vår andra brors familj till lite renoveringsfix i köket samt tacomys med familjerna.
 
Jag har gått ner 2,5 kilo men nu börjar ju den trevliga julskinkamacka perioden så antingen får man slå sig själv på fingrarna eller så njuter man.
Känns rätt att njuta just nu.
Vi bakade igår och jag njöt av en saffransbulle med vit choklad också.
Jag älskar att vi går mot jul - varje dag har något fint i sig.
Så när jag har det som mest jobbigt med min sjukdom så ser jag till att balansera upp det med något som jag älskar att göra.
Med det menar jag inte att tröstäta skinkmackor och saffransbullar utan jag menar den där stunden där jag får umgås med familjen - antingen då det är att se tv serier ihop med maken eller baka med barnen.
Har världens bästa familj som förstår och stöttar så det är egentligen bara jag som ger mig själv dåligt samvete för att jag inte orkar så mycket just nu.
 
 
 

Kommentera här: