Intressant föreläsning

Min kusin Jessica har ett himla trevligt jobb där de får förmånen att åka på olika föreläsningar lite då och då.
Jag i min tur har en himla trevlig kusin som bjuder med mig på dessa föreläsningar :-).
I onsdags så var det den mycket politiskt insatta Marcus Oscarsson från TV4 som intog scenen med större karisma än vad som når ut i tvrutan.
Han gick igenom USA:s valkampanjs varför när och hur och plockade politikens godbitar och visade oss klipp på stor skärm.
Han är ju väldigt insatt och duktig på att förklara och få oss att tycka politik är kul också men jag är minst lika fascinerad av honom som person också, hur han som liten kunde vara så driven, komma från en liten håla och drömma så stort, vara så målveten och faktiskt lyckas.
Han kändes äkta på scen och berättade med en sådan glöd att man förstod att han lever och andas politik men det är en konst att prata om ett sådant brett ämne och samtidigt vara opartisk. Den här timmen var aldrig tråkig, jag log stort under hela tiden och lärde mig faktiskt någonting också :-)
 
 

Kommentera här: