Efter 2 veckor med Nutrilett

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det är otroligt roligt att jämföra framsteg även om det ibland går framåt med väldigt pyttesmå ministeg.
Efter första veckan med 5 stycken Nutrilett shakes och
555 kalorier om dagen så gick jag ner 3,5 kg och kände mig strålande glad.
 
Efter andra veckan med 3 Nutrilett shakes om dagen samt en måltid på ca 250 - 300 kalorier för att hålla mig nere på mellan 500 och 700 kalorier så går jag endast ner 7 hekto.
Det är lite tufft när man blickar tillbaka på sin prestation under veckan men då är det extra viktigt att minnas vad många bra saker det händer utöver ett resultat på vågen.
Jag minskar centimetrar.
Jag vänjer mig av dåliga fulvanor.
Min kropp mår bättre av regelbundenhet och jag grundar för en stark och välmående kropp.
 

Mina måltider låg på mellan 200 och 300 kalorier och jag varierade med grönsakerna.
V.2
Måndag: Räkor och wokgrönsaker med fetaost
Tisdag: Kyckling och broccoli med parmesanost
Onsdag: Tonfisk och ägg med rivna morötter
Torsdag: Köttfärsfyllda paprikor med sojabönor
Fredag: Ugnsbakad lax med philadelhiaost och kokta morötter
Lördag: Skivad kalkon med äggröra och champinjoner
Söndag: Kallrökt lx med pepparrotsvisp och grönt.
 

Nutrilett underlättar min vardag, mitt mål.
Det är svårt att bryta dåliga vanor som det där med att hoppa över frukost, eller ta en macka innan middag för att man slarvat med lunch, äter sent på kvällen för att man ska se en film tillsammans.
Då är Nutrilett perfekt för med sina 5 shakes om dagen (påse pulver som man skakar i shake ihop med 2 dl vatten) så inser man att kroppen mår bäst av regelbundenhet och att den behöver sin näring med jämna mellanrum.
Den kickar igång något som sen blir lättare att följa när man börjar äta fast föda.
Ändå så tycker jag Nutrilett funkar i övrigt också, såsom att ha dessa färdiga smoothies i väskan som ett mellanmål istället för att köpa en korv med bröd som inte bara innehåller en massa onödigheter utan också är en ren bukfylla. Nutrilett smoothies har det du behöver för att ersätta en måltid och på det endast 211 kalorier.
Från vissa håll hör man folk påpeka att de innhåller socker men de har inga problem med att lägga både ketchup, senap och kanske en räksallad på korven och då har du också smällt i dig långt över kaloriintaget än nödvändigt.
Jag tycker de funkar fantastiskt bra även till frukost om man är dåligt på att äta det, eller inte hinner.
Min favorit är choklad men det finns i många smaker och kan var gott att variera ibland.
 
Nu inför vecka 3 så kommer jag äta klokt och ungefär med samma princip som i under vecka 2 men jag kommer också att börja röra på mig mer även om det tar lite emot.
Jag längtar efter träning men min kropp har flera sätt att säga ifrån på det, trots att det är precis det som kroppen behöver. Man får sluta känna efter helt enkelt utan göra det som är bestämt och då ska nog också resultat på vågen se lite roligare ut nästa måndag :-)
 
 

Kommentarer:

1 Louise:

Bra jobbat! Just nu har jag tävling på min blogg där just du kan bli vinnare, kika in för att veta mer! :D Kram

2 Maria Eliasson:

Vad fräsch du ser ut !! Och din mat är ju som vackra tavlor!! Mums <3

Kommentera här: