Burgare och film

Det är spännande att leva med vuxna hemmaboende barn,. Man kliver upp på morgonen och har ingen aning om vad de gjort på natten.
På torsdagmorgon hittade jag 20 små cheeseburgare i mitt kylskåp.
Först trodde jag att det var Gud som försöker utmana mig men det var visst min son och hans vänner som köpt för många när de for iväg på ett nattmål??????
 
Barnen hade sina kusiner Milton och Minna här under hela dagen men jag var så sjukt orkeslös så de fick härja fritt :-).
Jag har en lååååååång "att-göra-lista" men efter helgen så går jag på nedskruvad energi.
Brorsan tog med våra söner på innebandyträning kl 17 och Ebba tvingade ut mig på en promenad till mormor. Är glad för det för det var gott med en kopp kaffe och många härliga skratt.
 
Vi har sett gamla klassiker i 2 kvällar i rad nu med barnen:
 
Familjen Addams från 1991.
Vissa klassiker står sig år efter år men jag tyckte inte den här lika rolig nu som jag tyckte att den var då.
Men karaktärerna är fortfarande älskvärda och vissa skämt skrattar man fortfarande högt åt.
 

Igår såg vi den här - i svartvitt. Det våras för Frankenstein. Jag är ett stort fan av Mel Brooks filmerna och skrattar gott åt de dåliga/bra skämten. Jag berättar ju högt för barnen under filmens gång men det är så mycket med deras ansiktsuttryck i "det våras för" filmerna som är så störtssköna och som barnen tyckte var jättekul. Började googla på de här filmerna och insåg att det är en hel del filmer som jag inte sett som "det våras för slummen" (Life stinks).
Men i dag på självaste Halloween så måste vi såklart se Dracula - död men lycklig som också är en Mel Brooks film men underbara Leslie Nielsen som Dracula. Har sett den några gånger innan men tål att ses igen :-).

Kommentera här: