2012 - går ner 15 kilo

 
2012 och jag hade ökat kraftigt i vikt när det nya året tog vid. Jag lyckades gå ner 5 kilo innan jag blev uttagen till Nutriletts tävling som skulle pågå i 10 veckor under sommaren. Jag tog det på största allvar. Såg min chans att bli peppad till att gå ner vidare och må bättre. Jag blev sponsrad till att köpa något att få igång träning också och eftersom oropedtekniska äntligen efter över 10 år lyckats göra mig en promenadsko så var lyckan total över att kunna börja promenera igen så jag valde att köpa Bungy pump stavar.
Det absolut bästa jag gjort.
1 km från där jag bor hade de gjort i ordning en vacker strandpromenad och jag gick dagligen. Kände att mina ben mådde superbra utav det och på bild kan jag se att de också mådde bra, ödemet minskade rejält under denna tid trots att det var sommar. Men på vågen syntes knappt några resultat. 9 kg på 10 veckor gjorde mig besviken efter allt slit och gav mig en 4:e plats men jag mådde riktigt bra i alla fall och på bild ovan kan man se hur stor skillnad det gjorde på mig då svullnad minskade också.
När jag slutade med Nutrilett under hösten så gick jag upp 2 kg men höll stadigt under resten av året till december då jag blev förkyld, kunde inte röra mig, benen svällde upp och så var karusellen igång igen.
I januari så fyllde Mogges dotter Carro 20 år.
Vi ordnade en stor 20 årsfest för henne och hennes vänner där vi styrde upp firandet och jag fotade.
Pelle går ur nian och söker sig till el och energi programmet på gymnasiet i Sundsvall och min äldsta
grabb Mattias väljer att gå om ett år och börja i samma klass, så det kommer att ta studenten tillsammans 2015.
De åker till sin pappa i Albanien 1-2 ggr om året och 1 gång om året kommer han med sin familj till Sverige.
I juli får han och hans fru en son (Egzon) och grabbarna blir storebröder åter igen.
 
I mars blir Max sjuk. Först får han vattkoppor, några dagar efter det tappar han rösten i en dunderförkylning och några dagar ytterligare åker han på en magsjuka. Febern ger med sig men pojken blir skakigare och skakigare och till slut klarar han inte av att gå eller ens stå, trots att han till synes ser piggare ut.
Det blev akuten och hans lades in och det visade sig enkelt sagt att virus hade spridit sig till hjärnan.
Han återhämtade sig efter en vecka och på bild ovan ser man när han är piggare och hans kusin och bästis Milton är och hälsar på.
 
 
 
 
 
I juni fyller min kusin och kära vän Jessica 40 år. Jag var även med där och styrde upp ett firande som jag hoppades skulle bli så bra som jag tycker hon är. Jag satte mig äntligen ner vid ritplattan igen också och ritade av henne och hennes barn och deras intressen :-).
Vi for en vecka till Jang i på sommaren och upplevde många roliga saker med barnen, bla ponnyridningen, vi var till Rövarbyn och for och fiskade också.
Denna sommar köpte vi vår pool på gården.
Vi hade även en loppis vid vår gård där släktingar slog upp egna bord och sålde. Rolig dag att minnas, pengarna var bara bonus :-).
Bild på mig ovan från jan och sedan en bild från slutet av året. Visst kan man se att 15 kilo gjorde skillnad?
Brorsan Morgan och hans Marie köpte hus detta år 300 meter från oss och vi firade julen hos dem men nyår hos oss.
 

Kommentera här: