Biofilmer i OKTOBER


Den 4:e okt
 
15 år efter prinsessan Dianas död kommer filmatiseringen av hennes liv. Är filmen lika intressant som omslaget så kan jag nog hoppa över den.
 

Den 4:e okt
 
En knasig film om några kraschade öden i en terapigrupp som önskar vara någon annan och tar därför in på hotell för att bli det. Samtidigt som den är sorglig så får vi le lite och jag antar att antingen gillar man inte den här alls eller så älskar man den.
 

Den 4:e okt
 
Jag brukar inte analysera så mycket när det gäller skräckfilm - lyckas den göra mig obekväm och olustig då är det en bra skräckfilm. Jag kände så bara av att se trailern :-).
 

Den 4:e okt
 
Jag kan se potentialen i den här men själv är jag måttligt road av filmer där det bullrar och kraschar genom hela historien. Men det är också en biografi och det verkar som skådespelarna gör riktigt bra versioner av de forna rallyförarna så den kan vara värd att slänga ett öga på.
 

Den 9:e okt
 
En science fiction av det udda slaget. Fem barndomsvänner återförenas för att genomföra något som liknar ett pubmaraton. Där någonstans i filmen smyger det in lite science fiction alltså. Dock har brittisk film rätt kul humor och man vet att man ser en brittisk film när skådespelarna ser ut som vanligt folk och inte är stylade upp till tänderna.
 

Den 11:e okt
 
Här kommer någonting sevärt, tror jag. Denzel Washington och Mark Wahlberg bli en skön kombo.

En DEA-agent och en hemlig underrättelseofficer har blivit tillfrågade att utreda varandra när de inser att de båda blivit lurade av självaste maffian – organisationen som de två männen tror de har stulit pengar ifrån.

 
Den 11:e okt
 
En sann historia där The butler spelas av Forest Whitaker. Åren 1952 till 1986 jobbade Eugene Allen som butler åt 7 presidenter och har förstås både sett och hört det mesta som utspelat sig i vita huset.
Jag gillar att filmen har klämt in många kändisar i rollerna för det blir för min del så mycket roligare och intressantare att se då.
 

Den 18:e okt
 
Baserad på en sann historia från inte alltför längesedan där en kapten på ett stort fartyg lät sig tas som gisslan av somaliska pirater för att rädd sin besättning.
Tom Hanks spelar kapten och tvåbarnspappan Richard Phillips.
 

Den 18:e okt
 
Säkert underhållande för kidzen
 

Den 25:e okt
 
En typ av kärlekskomedi om den evige ungkarlen som träffar kvinnan i sitt liv, typ. Men rätt kul trailer så lite sticker den ut i mängden av film med samma tema.
 

Den 25:e okt
 
En svensk kärlekshistoria, stundtals gripande.
 

Den 25:e okt
 
En komedi med ett gäng legender. Handlingen i vanlig ordning lite skruvad och gärna med aliens men ses mest för de störtsköna skådespelarna.
 

Den 25:e okt
 
Här är den - lilla Turbo, racersnigeln. En roligare variant av formel 1 jämfört med den jag tidigare skrev om.
 

Den 30:e okt
 
Behövs ingen närmare beskrivning - vi har sett det förut men nu med en annan story men med samma princip - rädda världen och göra det storslaget.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Emm:

ÅHHHHH STORSLAGET SOM I ATT HJÄLTARNA HAR LÅÅÅÅÅNGT HÅR!!! Jga håller på Thorfilmen. Längtar tills jag dör. :)

Kommentera här: