Mot bättre hälsa

 
Efter 3 veckor i ett bättre mående så börjar det kännas som om att jag har en chans att göra förändringar som består. Jag har gjort något bra av varje dag.
Förra veckan tränade jag 5 pass på gym men de såg alla olika ut och jag har tränat med nykomlingar och peppat dem vilket i sin tur inspirerat mig.
Det är riktigt roligt att se att också andra finner glädjen med att vara på gym.
Handlar verkligen inte bara om att bygga muskler. 
 
För min del så har jag dagar då det  är skönt att pressa och utmana mig lite medan andra dagar är rörelsen viktigast. Mitt lymfsystem jobbar på högtryck när jag är i farten och då finns risk att det inte hinner med och då bli känslan i kroppen väldigt utmattande och gör ont. I fredags var  en sån dag så stannade jag upp och landade jag i mig själv på hemmaplan för att lymfsystemet skulle hinna ikapp.
Jag har lätt att bli ivrig när jag vill nå mina mål men lika väl kan jag spåra ur när jag blir ofokuserad. Det blev jag i helgen av någon anledning.....orkade inte övertala mig att säga nej till sötsaker och fick nån form av sockerchock av en söt efterrätt jag åt och mådde dåligt hela fredagkväll.
 
Försöker hitta tillbaka till mitt fotograferande som jag tappat längs vägen då jag varit så sjuk.
Promenaderna med hunden har varit mer givande än nånsin, särskilt när jag kan använda fötterna bättre men också för att hösten kommer med så mycket energi.
Vill gärna kunna teckna igen men det är inte alla dagar i veckan jag fixar att sitta längre stunder då mina ben ogillar det och idag när jag sitter och skriver så känns mina fingrar svullna och klumpiga så skrivandet blir ansträngande.
Jag har fuskat med vitt bröd i helgen och det känns på en gång i mina händer och fingrar främst, samt fötter där ödemet blir hårt. Hela jag blir som ett ömmande blåmärke.
 
Ska jag vara så aktiv som jag behöver vara för att muskler ska arbeta så mitt lymfaflöde har sin fart så att det i sin tur renar min kropp från slagg och hindrar att ödem bildas och ökas på problemområden så måste jag sköta kosten också så att lymfan inte segas ner och blir för svår att hantera för mitt lymfsystem.
Jag kan ju det här men jag gör inte alltid som jag säger.
 
Och glöm för guds skull inte att djupandas oftare, stressa mindre och dricka vatten!!!

Kommentarer:

1 Linda:

Vilka fina bilder på dig. Gillar speciellt den där du sitter mot väggen!

Svar: Tack snälla, ja den hade en känsla på nått vis. Framförallt mådde jag väldigt bra just då. <3
Åsa Lundgren

Kommentera här: