Barna och lov

 
Det här med läxor är inte så tokigt ändå, jag som vuxen lär mig massor och vi får mycket nya ämnen att prata om här hemma Idag har Ebba prov och själv har jag lärt mig att när ormar går i dvala så gör de inte bara det tillsammans med ett annat gäng ormar utan ibland också med ödlor och grodor....som de annars äter all övrig tid - de är rätt schyssta mot varann i djurlivet när nöden kräver det Annat nytt för mig är att inte alla fladdermöss går i dvala utan vissa flyttar utomlands och att mullvaden är smart nog att bita av yttersta spetsen av framsidan på daggmaskarna när de samlar dem i sitt matförråd till vintern. Hur kan de veta? JAG vet ju knappt vad som ÄR framsida på en daggmask
 
 
 
Max kom hem med hopp om sommaren - en härlig solstol i gult. Fantastiskt bra jobbat med den och nu när vi kliver in i mars månad så känner man hur nära våren vi är då dagarna är så ljusa. Snart sitter vi i den där stolen och njuter av sol igen, barfota i gräs och och fåglar som kvittrar.....pollen och myggbett, och värmeslag - härliga tider ;-).
 
Här i Norrland har vi sportliv v.10 så i fredags gick startskottet. Kusin Minna var här och gjorde oss sällskap i fredags och i lördags kom grannen Linn och härjade och sov över. Här hemma är det alltid full fart oavsett lov.

Kommentera här: